یادداشتهای یک برنامه نویس

بیان تجربیات و دیدگاه های یک برنامه نویس در مورد نرم افزار , طراحی و تولید برنامه با استفاده از تکنولوژی های مایکروسافت

یادداشتهای یک برنامه نویس

بیان تجربیات و دیدگاه های یک برنامه نویس در مورد نرم افزار , طراحی و تولید برنامه با استفاده از تکنولوژی های مایکروسافت

پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۱:۴۹ ب.ظ

گزارش یک تجربه در MVC

پس از گذشت سه ماه از نصب و اجرای موفقیت آمیز سامانه مانیتورینگ ، داشبورد و Help desk شهرداری منظقه شش، و در خلال رصد دقیق قسمتهای مختلف برنامه، دومین نسخه این نرم افزار با ارتقا به ASP .NET MVC 5 به پایان رسید .
این ارتقا در بر گیرنده تغییر ماهیت همه Action ها به وضعیت Asynchronous و تبدیل کلیه متدهای موجود در Controller ها به وضعیت Awaitable بوده است . همچنین سیستم Security Management این نرم افزار از Simple Membership به Identity تغییر کرد .
یکی از اهداف اصلی در نسخه دوم امکان Responsive بودن UI و استفاده از این نرم افزار بر روی تبلت ها و گوشی های هوشمند Android بوده است که در ساده ترین حالت امکان استفاده از Neo Barcode ها و اسکن آنها جهت شناسایی تعداد 1000 کامپیوتر موجود در ساختمان مرکزی و سایر نواحی تابعه، فراهم گردد.
این ویژگی علاوه بر سهولت پروسه به روز رسانی اطلاعات تجهیزات در هنگام ارائه سرویس های نرم افزاری ، سخت افزاری و شبکه، سرعت ارائه این خدمات را تا حد بسیار مطلوبی افزایش خواهد داد.
من در اولین طرح تحلیل گردش کار، State های متفاوتی را برای ثبت یک درخواست خدمات و سرویس در نظر گرفتم که مهم ترین هدف من علاوه بر امکان ایجاد کارتابل های کاملا اختصاصی برای سطوح دسترسی متفاوت، امکان اندازه گیری زمان انتظار هر درخواست در State های مختلف فراهم باشد . این موضوع بسیار از جانب مدیران سطوح بالاتر مورد استقبال واقع شد و در نسخه های بعدی به طور دقیق تری امکان ایجاد State های مکمل جهت افزایش دقت در پروسه ارائه سرویس را فراهم خواهد کرد .

همچنین به دلیل اهمیت شاخص های مانیتورینگ و پرهیز از هر گونه اتلاف وقت، سیستم مجهز به یک اعلان هشدار (Notify) می باشد که فعلا در سه گروه اطلاع، هشدار و خظر طراحی و ایجاد شده است .
با توجه به اینکه دقت و وسواس در جزییات UI در تخصص من نبوده و نیست، استفاده از Bootstrap و به کار گیری کامپوننت های amChart در نمودارها و Telerik در Neo Barcode کمک بسیار موثری در بهبود کیفیت UI بوده اما هنوز هم با همه این اوصاف توجه به این مقوله در مقایسه با سایر بخشهای فنی شاید بیش از 70 درصد از انرژی و حوصله مرا مصروف خود ساخت که از این بابت اصلا راضی نیستم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۳
مهران حسین نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی