یادداشتهای یک برنامه نویس

بیان تجربیات و دیدگاه های یک برنامه نویس در مورد نرم افزار , طراحی و تولید برنامه با استفاده از تکنولوژی های مایکروسافت

یادداشتهای یک برنامه نویس

بیان تجربیات و دیدگاه های یک برنامه نویس در مورد نرم افزار , طراحی و تولید برنامه با استفاده از تکنولوژی های مایکروسافت

شنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۶:۱۳ ب.ظ

یک توضیح ضروری

مطلبی که در پست قبلی شروع کرده ام به ظاهر مطلب ساده ای میباشد. در آغاز مثل همیش سعی کردم که از چند منبع معتبر استفاده کنم که تا حد امکان موضوع اصلی حفظ شده و به بیراهه کشیده نشود. شاید بتوان به طور خلاصه چنین عنوان کرد که موضوع اصلی مورد نظر من Types و مباحث مربوط به آن در سی شارپ بود.
اما انتخاب یک حد و مرز مشخص برای این بحث بسیار مشکل تر از آن است که در ابتدا به نظر میرسید. هدف اصلی من نوع متفاوت تلقی کامپایلر از Reference Typeها و Value Typeها ، تفاوت نوع تخصیص حافظه و به دست آوردن یک معیار صحیح در انتخاب هر یک از این دو نوع در سناریو های رایج برنامه نویسی می باشد.
اما هر چه بیشتر در این باره فکر میکنم در می یابم که مطرح کردن این بحث بدون اشاره به مطالبی مثل انواع Nullableها، Boxing و UnBoxing ، توصیف دقیق و کافی در مورد Heap و Stack ، اشاره گرها و Pointer ها و طرح مثالهایی که مرتبط با موضوع باشند، ضروری ولی  بسیار دشوار است.
در این راه مخصوصا استفاده از Utility های WinDump و WinDBG که با گزارشهای مفصل و نشان دادن مکان های دقیق حافظه درک این مفاهیم را آسان تر خواهند نمود، اجتناب ناپذیر هستند.
این توضیح از آن جهت به نظرم ضروری بود که به هر حال معمولا در همه کتابهای آموزش برنامه نویسی سی شارپ، مخصوصا در ابتدا مباحث مربوط به Types ، انواع مختلف آنها و ظرفیت های هر یک در قالب یک جدول و توضیحات کامل ارائه میشود و تلاش من در این باره با همه بضاعت اندکی که دارم به این خاطر است که این مبحث با دید عمیق تری بررسی شده و نتایج با مثالهای گویا و روشن ارائه شوند.
یقینا در راه رسیدن به این هدف سعی خواهم کرد که از تکرار مکرارات پرهیز کرده و با استفاده از منابع معتبر مطالب مورد نظر را تا حد امکان موشکافی کرده و بررسی کنم. از توجه همه دوستان و همکاران محترم که مشوق اصلی من در این کار می باشد سپاسگذارم.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۰۳
مهران حسین نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی